dijous, 3 de maig del 2018


CIENTÍFIC, COL·LABORADOR I DEIXEBLE

En les cartes als doctors Joan Cadevall i Pius Font i Quer sovint expressa el desig de saber més, per això demana ajuda una i altra vegada als seus “mestres” pel que fa a la classificació d’espècies. Això dóna a entendre també, per una banda la humilitat i autocrítica, i per l’altra, el reconeixement vers les persones amb qui col·labora tan estretament. Vegem-ne uns exemples:
“Ayer encontré el helecho que le remito por correo. No sé clasificarlo. Tengo vivos deseos por saber a qué especie pertenece. Cuando pueda le remitiré el resto de las plantas recogidas por el Sr. Masferrer que supongo habrá V. de corregir la mayor parte por el poco hábito que tengo en la determinación de plantas secas”.
“Sospecho que habré equivocado la diagnosis de la Euphorbia palustris”.
“Otra vez vuelvo a molestar a Vd. para que me diga si he acertado en la clasificación de varias especies que le remito y me clasifique otras que de ningún modo sé clasificar”.
“El Sr. Masferrer me inoculó el virus botánico, digo que me hizo cobrar afición a este sport y me dio las primeras lecciones. Dios mediante de aquí a un par de años confío tener conocimientos más extensos de la flora de esta región y entonces haré una reseña de las especies halladas”.
“(Esta planta) examinada más detenidamente veo que efectivamente sufrí error al clasificarla”.
“Encara que sóc poc competent, poden Vostès disposar d’un servidor en quant pugui servir-los”.
“El Doctor Cadevall és una persona a qui tinc en molt apreci per haver sigut el meu principal mestre en Botànica”.
“Com que el Sr. Görz és profesor de llengües aprofito l’ocasió per aprendrer l’Alemany; ara ja ens cartegem amb aital llengua, corretgint-me ell les cartes que li envio”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada